Monday 29 July 2013

Dagu dan dahi Telekung


Keistimewaan telekung Solat Kanak-kanak Cute.

Berdasarkan kepada pengalaman lepas dalam mencari telekung yang bersesuaian dengan muka, pelbagai masalah akan ditemui.Biasanya, telekung yang dijual tidak selesa terutamanya di bahagian muka yang terlalu longgar atau ketat. Ini menyebabkan saya terpaksa membaiki semula telekung yang dibeli itu supaya selesa.Saya pasti pengalaman ini turut dirasai oleh wanita lain.

Sehubungan itu, saya yang sering mendengar rungutan teman-temannya mengenai masalah telekung mula membuat kajian mengenai telekung. Apa yang dititikberatkan ialah di bahagian muka telekung yang mana ia akan menjadi selesa apabila dipakai, juga di bahagian dahi, dagu dan sebagainya.

Kini, rekaan telekung kami, bahagian anak telekung yang melekat di bahagian dalam (di dahi)yang bersifat memeri, bahagian dagu yang lebih selesa dan lebar .

Rekaan sebegini  dapat memastikan telekung sentiasa boleh dipakai baik daripada generasi muda atau berumur. Penggunaan getah yang memeri ini mengikut bentuk muka dan lembut setiap kali pergerakan muka contohnya semasa kita mengaji, makan atau bercakap seterusnya membuatkan ia berasa sangat selesa dipakai.


dagu yang lebar



dahi yang kemas dan rapi


Dagu telekung yang besar dan selesa.

Dahi bergetah dan memeri yang dijahit rapi memastikan pemakai cukup selesa menggunakan telekung kami.
-Pengguna tidak lagi perlu memakai anak tudung/skaf.

No comments: